| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych | Księga gości | Forum dyskusyjne | Chat | Newsletter | Powiadom znajomego | Poczta | Facebook |
Polski English Deutsch
Wybrzeże Słowińskie Herb Słupska Stolp Straßenbahnen Słupsk Tramwaj Stolp Straßenbahnen Słupskie Tramwaje Słupskie Tramwaje
- | - Szlak Słupskich Tramwajów | Historia Słupskich Tramwajów | Schemat Komunikacji Tramwajowej | Galeria Tramwajów - | -
- | - Słupski Tramwaj Turystyczny | Serwisy o tramwajach | Historia MZK Słupsk | MZK Słupsk Dzisiaj | Muzeum Autobusów - | -
- | - Multimedia | Informacja turystyczna | Baza noclegowa | Rozkład jazdy autobusów | Plan miasta Słupska | Księgarnie | Publikacje - | -


Słupskie Tramwaje Słupskie Tramwaje / Media o Słupskich Tramwajach / Tramwaje były chlubą Słupska, do dziś za nimi tęsknimy


Słupsk, 22.08.2010 r.

Nieoczekiwana decyzja Zarządu Transportu Miejskiego o likwidacji priorytetowej linii 1, przyczyniła się do uruchomienia sieci tramwajowej. MZK Słupsk oprócz wygodnego i szybszego transportu, postawiło przede wszystkim na ekologię. W związku z tym od dzisiaj wróciła "jedynka" na nowej trasie, ale obsługiwana... tramwajami!

Po ponad 50 latach do Grodu nad Słupią wróciły tramwaje. Projekt powstał poprzez idiotyczną decyzję ZTM – mianowicie likwidację priorytetowej linii nr 1. MZK Słupsk chcąc zrekompensować pasażerom brak najważniejszego połączenia w mieście zrobiło wielki krok w przód budując… sieć tramwajową! Od dzisiaj tramwaje zastępują zlikwidowane kursy autobusów linii 1 i same kursują właśnie z oznaczeniem „jedynki”. Nowa linia 1 kursuje na trasie: DMOWSKIEGO – Szczecińska – Tuwima - Nowobramska – Armii Krajowej – Pobożnego – Garncarska – Wiejska – Nad Śluzami – Arciszewskiego – Racławicka – GDYŃSKA z częstotliwością 10 minut w szczycie, 15-20 po za nim i około 25 w dni wolne. Taki przebieg trasy zapewnia szybkie połączenie Akademii Pomorskiej, ze ścisłym centrum i osiedlem Niepodległości. Trasę obsługują zmodernizowane składy tramwajowe Konstal 805NaK (tzw. żelazka), które powstały w warsztatach MZK Toruń współpracującego ze słupskim przewoźnikiem. Słupskie „żelazka” zostały wyposażone w nowoczesne silniki, które umożliwiają im 10 minutową jazdę na odcinku bez sieci trakcyjnej. Zostało to wprowadzone ze względu na trudności przy instalacji sieci na ul. Nowobramskiej.


Tramwaj Konstal 805NaK #1959 w trakcie obsługi nowej linii 1


Pojawienie się tramwajów wywołało szereg innych komplikacji. Na szczęście doszło do porozumienia między MZK, a ZTM dzięki któremu wprowadzono kilka istotnych korekt. Mianowicie w zamian za zabranie „jedynki” z osiedla Niepodległości i Zatorza zmieniono rozkłady jazdy kilku linii autobusowych. Najważniejsze z nich dotyczyły linii nr 8, 9 oraz 16. I tak linia nr 8 kursuje codziennie z niezmienioną częstotliwością, ale już do godz. 22 (a nie jak do tej pory do 19:30), linia 9 zwiększyła częstotliwość w godzinach 7-16 do 15 minut. Najpoważniejsze zmiany zaszły na „szesnastce”, która kursuje na nowej trasie: Rzymowskiego - 11 listopada – Szczecińska – Sobieskiego – 3 Maja – Kołłątaja – Wojska Polskiego – Anny Łajming – Jana Pawła II i dalej bez zmian. Linia 16 według nowego rozkładu kursuje co 12-15 minut, a jej obsługę stanowią wyłącznie autobusy przegubowe. Zmiany zostały wprowadzone dość szybko co spotkało się z wielkim, ale pozytywnym zdziwieniem wśród pasażerów, którym jak się okazuje wprowadzone zmiany bardzo się podobają.

Autor: Tomasz Adamkiewicz. Źródło: InfoBus



Gry, tapety, aplikacje, polifonia i... wszystko na komórkę kliknij tutaj>>>


Web Informer Button